Online marketing bestaat uit meerdere elementen. Online Marketing in Deventer (maar ook daarbuiten) hangt samen met SEA en SEO, maar ook met linkbuilding, lead generatie en conversie optimalisatie. Het werkt het beste een complete bedrijfsstrategie te formuleren en deze vervolgens ook vast te houden. Zo zul je ook buiten de gemeente- en provinciegrenzen resultaten boeken. Op basis van een online scoren model en unieke aanpak kun je op Google een streepje voor hebben op al je concurrenten. Door middel van een grondig marketingplan en websitescan kan de online vindbaarheid van je website vaak relatief eenvoudig worden vergroot.

Wat zijn je mogelijkheden?
Kies je voor ervaren Conversie Marketeers dan zal de online marketing voor je bedrijf in Deventer of omgeving flink verbeteren. De focus ligt namelijk op persoonlijk contact en het leveren van maatwerk. Om online succes te bieden is nauwe samenwerking en goed overleg met je marketing partner van levensgroot belang. Allereerst zullen je doelen en wensen in kaart worden gebracht. Op basis van je doelen kan een effectief plan van aanpak worden geschetst. De mogelijkheden voor online marketing zijn groot. Het draait er uiteindelijk met name om dat je de algoritmes kent , met name Google algoritmes, en hier handig op in kunt springen.

De kracht van SEO en SEA
SEO is de Engelse afkorting voor “Search Engine Optimalisation”. Dit heeft er alles mee te maken dat je je website zo inricht (met name qua tekst) dat deze gemakkelijk gevonden wordt door Google. Een goed ingerichte website kan ertoe leiden dat je website bij één en dezelfde ingevoerde zoekopdracht niet op pagina 5 van de zoekresultaten belandt, maar pagina 1. SEA daarentegen is kort voor “Search Engine Advertising”. Bij Google houdt dit in dat je Google geld betaald om bovenaan de zoekresultaten te mogen staan. Let op: bij de link naar jouw webpagina komt wel te staan dat het hier een “advertentie” betreft. Dit kan sommige bezoekers ontmoedigen. Sommige mensen slaan de advertenties in de resultaten over.

Succesvolle marketingstrategie
Een succesvolle marketingstrategie zet je op voor de lange termijn, niet uitsluitend om op korte termijn meer inkomsten mee te generen. Hou er rekening mee dat je strategie en de investering in eerste instantie geen vruchten afwerpt. Op de lange termijn succesvol zijn, betekent dat je een goed verhaal vertelt. Als het verhaal en je website deugen, dan zullen de cijfers en statistieken vanzelf volgen. Je moet allereerst in je eigen boodschap durven geloven.